על השיטה

מהי שיטת Teamsorli

Teamsorli  הינה שיטה ייחודית ואפקטיבית להעצמה רגשית ופיתוח מיומנויות חברתיות ומוטוריות באמצעות כדורי משחק.

שיטת Teamsorli חושפת את הילד למגוון רחב של כדורים בעלי גודל, צורה,מרקם וצבע שונים ומאפשרת לכל משתתף לחוות הנאה והצלחה בדרך שונה, עם סוג הכדור אליו הוא מתחבר.

Teamsorli מיועדת לילדים בגילאים 4 – 15  ונותנת מענה לכל הצרכים החיוניים בהתפתחותו התקינה של כל ילד וילד.

Teamsorli הינה שיטה העונה על צרכים מרכזיים בהתפתחותו התקינה של הילד.

להלן השפעות השיטה בתחומים ובמישורי ההתפתחות השונים

במישור הקוגניטיבי

5. תפיסה ויזואלית

visual perception

יכולת המשלבת ראייה ומאפשרת לנו לקבל ולנתח מידע אודות הסביבה אותה אנו רואים.לדוגמא: מסירה, זריקה תפיסה

6. סקירה ויזואלית

visual scanning

המהירות והיעילות בה אנו מוצאים בצורה פעילה מידע רלוונטי בסביבה המקיפה אותנו.

ככלי טיפולי

  • במקרים מסוימים שיטת Teamsorli מהווה כלי קוגניטיבי, תקשורתי וטיפולי עדיף:

  • עם ילדים המתקשים להתמיד בשיחה לאורך זמן.

  • עם ילדים הממעטים לדבר ניתן לתקשר באמצעות אינטרקציה משחקית.

  • כדור הינו אובייקט ניטרלי ואהוד המאפשר לאבחן דפוסי התנהגות, דפוסי חשיבה, דפוסי עבודה.

  • הכדור מסייע ביצירת אינטראקציה קבוצתית ועשוי לבנות דפוסי התנהגות תקינים ובריאים במישור הקבוצתי.

3. עכבה ( אינהיביציה )inhibition היכולת להתעלם מגירויים לא רלוונטיים בעד אנו מבצעים משימה כלשהי. העכבה דורשת מאיתנו לעצור או לשנות פעולה, התנהגות, או תגובה כשזאת לא רצויה.לדוגמא: זריקה לסל דורשת מיקוד בטבעת כאשר כל הפרעה חיצונית תמנע מהילד לקלוע סל.

4. תפיסה מרחבית 

spatial perception

יכולת שמעריכה כיצד דברים מסודרים במרחב, וחוקרת את הקשר בינהם בסביבה נתונה.

לדוגמא: לימוד משחק ותחימת שטח למשחק – הילד לומד שעליו לשחק במגבלת המגרש וכך לומד להתמצא במרחב. לימוד בעיטה והגבלת הילד לפגיעה בקונוסים

במישור המוטורי

  • רכישת מיומנויות יסוד אישיות (כגון: גלגול, זריקה, מסירה, בעיטה...)

  • רכישת מיומנויות יסוד קבוצתיות (שת”פ, תיאום, משחק קבוצתי)

  • פיתוח קבוצות שרירים חלשות

  • הקנייה והטמעת יציבה נכונה

  • תכנון תנועה ושיפור קואורדינציה

  • שיפור תפיסה מרחבית

1. חלוקת קשב

divided attention

ביצוע של יותר ממשימה אחת בו זמנית ובהצלחה, כאשר אתה קשוב ליותר ממידע מודיעיני אחד או יותר.
לדוגמא: בזמן ביצוע כדרור אני מבקש מהילד להרים רגל.


2. קשר עין

eye-hand cordinition

תיאום בין העין ליד – כאשר במיומנות זו אנו נדרשים להזיז את ידינו לפי גירויים ותמריצים ויזואליים.

לדוגמא: כדרור בתנועה, הקפצת כדור על הרגל, מכת בייסבול

במישור החברתי

  • אינדיבידואלי - מודעות לאני. מודעות לגוף. מודעות ליכולות שלי ביחס לקבוצה.

  • קבוצתי - פיתוח וחיזוק מיומנויות חברתיות. שיתוף וקבלת האחר. פיתוח מגוון תגובות נכונות תוך כדי סיטואציות חברתיות.

  • שייכות - משחקי כדור מחזקים את תחושת השייכות לקבוצה, המהווה חלק אינטגראלי וחשוב בעיצוב הדימוי והביטחון העצמי של הילד.

השיטה מדגישה את חשיבות קבלת ההחלטות בהתאם למצבי המשחק בכדור, ומבוססת על ידע טקטי אישי וקבוצתי.
המשתתף צריך לקבל שתי החלטות:

מה לבצע?
החלטה המגייסת ידע על המשחק ומודעות טקטית כדי להיות מסוגל לקלוט מידע רלוונטי.

איך לבצע?
החלטה המגייסת את הידע והיכולת המוטורית היעילים ביותר כפתרון למצב שנוצר.

כמו כן, ישנם 14 יכולות ליבה, אותן יכולות קוגנטיביות שע"י אימון מנטלי יכולות להתפתח בצורה תקינה אצל כל ילד וילד.

ישנן שש יכולות קוגנטיביות שניתן לשפר ע"י שימוש בכדור:

במישור הרגשי

  • הגברת המודעות העצמית

  • חיזוק הבטחון העצמי

  • בניית דימוי עצמי חיובי, וכפועל יוצא - דימוי חברתי חיובי

  • חשיפת דפוסי חשיבה שליליים המאפיינים חרדה חברתית

  • שיפור יכולת השליטה בהבעת רגשות חזקים ובהתמודדות עם תסכול

  • דחיית סיפוקים (שינוי מידת האיפוק בהתאם למצבים משתנים)

כל הזכויות שמורות לתומר קרני 2012  (c)

נבנה ע"י ברק רוט

  • White YouTube Icon
  • w-facebook
  • w-googleplus

שמרו על קשר

לפרטים ולהרשמה

פרטי התקשרות

כתובת: ארלוזרוב 49, פתח תקווה

טל': 054-231-2512

הירשמו לקבלת עדכונים והטבות

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now